sie 1, 2024
Szanowni Państwo,
w 2023 r. przygotowana została strategia rozwoju rynku „Polska Wołowina 2030”. Strategia ta powstała przy ścisłej współpracy Polskiego Związku Hodowców i Producentów Bydła Mięsnego, Polskiego Zrzeszenia Producentów Bydła Mięsnego, Polskiej Federacji Rolnej, Unii Producentów i Pracodawców Przemysłu Mięsnego, Stowarzyszenie Rzeźników i Wędliniarzy Rzeczypospolitej Polskiej, Związku Polskie Mięso oraz Fundacji Original.
Bardzo ważnym jest, że strategia „Polska Wołowina 2030” przygotowana została również w efekcie szerokich, ogólnie dostępnych konsultacji. Każdy zainteresowany mógł wyrazić swój pogląd i opinię na temat sektora i preferowanych kierunków jego rozwoju.
Strategia rozwoju rynku „Polska Wołowina 2030” zakładała, że koniecznym jest wypracowanie jednego spójnego dokumentu odnoszącego się do prowadzonych i realizowanych działań informacyjno-promocyjnych. Uprzejmie informujemy, że rozpoczęły się prace zmierzające do realizacji tego celu i opracowania strategii promocji polskiej wołowiny.
Środki jakimi dysponuje branża hodowców, producentów wołowiny na działania informacyjno-promocyjne są bardzo ograniczone, dlatego też niezwykle ważne, abyśmy odpowiednio ukierunkowali ich wydawanie.
Również i w tym przypadku zachęcamy wszystkich Państwa do wyrażenia swojej opinii, stanowiska, komentarza. Proponujemy, aby odnieśli się Państwo do następujących, poniższych pytań lub dodanie własnej uwagi w polu „inne”.
Swoje opinie, stanowiska, komentarze można przesyłać za pośrednictwem niniejszego formularza lub też mailowo na adres: biuro@pzpbm.pl
Nie czekaj i nie zwlekaj – prześlij nam swoje uwagi. Im szybciej, tym lepiej – łatwiej będzie je wtedy przeanalizować i uwzględnić w prowadzonych pracach. Termin przesyłania uwag do 05.09.2024 r. przedłużono do 10.10.2024 r.
Liczymy na Państwa kreatywność, otwartość i wkład.
Strategia rozwoju rynku „Polska Wołowina 2030” dostępna TUTAJ
Z poważaniem
Jerzy Wierzbicki Przewodniczący Rady Sektora Wołowiny
Jacek Zarzecki Wiceprzewodniczący Zespołu ds. Stabilizacji Rynku Wołowego Porozumienia Rolniczego
#Fundusze Promocji
lip 14, 2023
Szanowni Państwo,
W imieniu Rady Sektora Wołowiny w załączeniu przekazujemy strategię „Polska wołowina 2022”. Strategia ta była propozycją Porozumienia Rolniczego i została przyjęta 24 kwietnia 2019 r. Obecnie przystępujemy do przygotowania nowego dokumentu: strategii, która zastąpi strategię „Polska wołowina 2022”. Przygotowanie nowej strategii „Polska wołowina 2030” jest konieczne ponieważ:
- Zakończyły się ramy czasowe obowiązywania strategii „Polska wołowina 2022”,
- Zadania założone do realizacji w strategii „Polska wołowina 2022” zostały w części wykonane,
- Zmianie uległo otoczenie gospodarcze i polityczne, a w szczególności przyjęty został Plan Strategiczny dla WPR 2023-2027.
Strategia „Polska wołowina 2022” ma swoją strukturę, układ i odpowiednią logikę merytoryczną. Przygotowując nową strategię chcielibyśmy tam, gdzie to możliwe zachować układ dokumentu i kolejność informacji w nim prezentowanych. Oczywiście zawartość merytoryczna musi zostać zmieniona, zaktualizowana, ale przyjęcie analogicznego układu powinno ułatwić zrozumienie dokumentu.
Proponuje się przygotowanie nowej strategii „Polska wołowina 2030” w przedziale czasowym analogicznym do Planu Strategicznego dla WPR 2023-2027. Zachowanie spójności pomiędzy tymi dokumentami powinno ułatwić zarzadzanie i planowanie. Jednocześnie pozwala, aby dyskusje nad nowym Planem Strategicznym tj. planie po 2027 były prowadzone w analogicznym czasie jak dyskusje nad nowa perspektywą rozwoju rynku wołowego.
Dla przypomnienia zaznaczyć trzeba, iż strategia „Polska wołowina 2022” składała się z informacji zawartych na 88 slajdach.
- Slajdy 1-4 to slajdy porządkowo wprowadzające
- Slajdy 5-11 to charakterystyka polskiego rynku
- Slajdy 12-41 to kluczowe wyzwania
- Slajdy 42-57 to inicjatywy strategiczne (opisanych jest 6 dźwigni wzrostu)
- Slajdy od 58 do 88 to załączniki w tym:
- 59-64 to opis głównych założeń kalkulacji kosztów i korzyści
- 65-88 to diagnoza polskiego rynku (66-69 łańcuch wartości, 70-82 popyt na wołowinę i 83-88 otoczenie rynkowe).
Charakterystyka polskiego rynku wymaga całościowej aktualizacji i podania świeżych danych. Proszę zwrócić uwagę, iż naturalnym przedłużeniem informacji zawartych w tej części są informacje umieszczone na slajdach 65-88 tj. diagnoza polskiego rynku. Slajdy te tez będą wymagały aktualizacji.
Kluczowe wyzwania – Strategia „Polska wołowina 2022” opisuje kluczowe wyzwania dla branży wołowej. Koncentrują się one wokół sześciu kluczowych obszarów: (1) Percepcja, (2) Integracja, (3) Satysfakcja, (4) Kooperacja, (5) Kompetencje i (6) Optymalizacja.
Komentując kluczowe wyzwania proszę wprowadzić za pośrednictwem formularza elektronicznego https://forms.office.com/e/JuMyWnXa59
Inicjatywy strategiczne – strategia posługuje się również terminem dźwignie wzrostu. Strategia zakładała uruchomienie, zainicjowanie opisanych inicjatyw strategicznych w celu przyspieszenia oddziaływania czynników o charakterze ekonomicznym i w celu wzmocnienia oddziaływania tych czynników.
Komentując inicjatywy strategiczne proszę wprowadzić za pośrednictwem formularza elektronicznego https://forms.office.com/e/mp6QBK01LK
Termin zgłaszania uwag: do 31.07.2023 r.
Kontakt: mail rada@beef.org.pl
Załączniki:
– Link do Strategii Polska Wołowina 2022
– Spis kluczowych wzywań i inicjatyw Polska Wołowina 2022
Z poważaniem
Jerzy Wierzbicki Przewodniczący Rady Sektora Wołowiny
Jacek Zarzecki Wiceprzewodniczący Zespołu ds. Stabilizacji Rynku Wołowego Porozumienia Rolniczego
Projekt finansowany z Funduszu Promocji Mięsa Wołowego.